Scherm van iPhone of iPad reageert niet

Wat moet u doen als u scherm niet meer reageert op aanrakingen, de iPhone of iPad blijft op het Apple logo of de iPhone of iPad blijft op zwart scherm. Als u één van deze problemen ervaart staat hier wat u kan doen om het probleem op te lossen.

Het scherm van de iPhone of iPad reageert niet meer op aanrakingen, maar staat nog wel aan

Dit probleem kan twee verschillende oorzaken hebben, hardware of software probleem. Als u scherm af en toe niet reageert het is waarschijnlijk een software probleem. Als u scherm helemaal niet reageert of er zijn bepaalde plekken op het scherm die nooit reageren is het een hardware probleem.

Bij een software probleem: Bij een software probleem is het vaak de oplossing om de iPhone te resetten, hierbij raakt u geen gegevens kwijt (maak wel altijd een backup). Lees hier hoe u uw iPhone reset.
Wanneer het probleem nog steeds niet verholpen is, is het een hardware probleem.

Bij een hardware probleem: Wanneer het probleem in uw situatie een hardware probleem is, is er een reparatie nodig om uw scherm weer te kunnen laten reageren. Vaak is dit een scherm reparatie, bekijk hier de reparaties. Dit is niet altijd het geval, het is ook mogelijk dat het probleem aan het moederbord ligt, deze reparaties voeren wij niet uit. Mocht dit het geval zijn, raden wij u aan dit bij Apple te laten repareren. Om uit te sluiten dat u probleem bij het scherm ligt, moeten wij deze kosteloos* onderzoeken. Hiervoor kunt u een afspraak maken. Wij sluiten dan een goed werkend test-scherm aan op uw iPhone, mocht het scherm dan reageren monteren wij een nieuw scherm. Hierover wordt u natuurlijk goed gecommuniceerd.

De iPhone of iPad blijft op het Apple logo staan

Ook dit probleem kan twee verschillende oorzaken hebben, hardware of software probleem. Als de stappen voor het software probleem niet werken, dan is het een hardware probleem. Voer deze stappen uit:

  • Leg de iPhone een uur aan de lader. Probeer na het uur de iPhone opnieuw op te starten terwijl de iPhone nog steeds aan de lader ligt.
  • Reset de iPhone, hierbij raakt u geen gegevens kwijt (maak wel altijd een backup). Lees hier hoe u dat moet doen.

Mochten deze stappen niet werken, dan is het een hardware probleem. Dit zouden de hardware oorzaken kunnen zijn:

  • De batterij is defect. Hierbij zou het vervangen van de batterij de oplossing zijn. Bekijk reparaties.
  • Kabel is losgeschoten of gescheurd. In dit geval probeert de krijgt de iPhone de helft van informatie van het onderdeel, daardoor blijft het zich opnieuw opstarten. In dit geval zou het vervangen of het opnieuw connecten van het onderdeel de oplossing zijn. Hiervoor kunt u met ons contact opnemen.
  • De kans is ook aanwezig dat er schade op het moederbord zit. Moederbord reparaties voeren wij niet uit. Mocht er schade zitten aan het moederbord raden wij u aan om dit bij Apple te laten repareren.

Om het hardware probleem uit te sluiten, kunnen wij kosteloos* de iPhone onderzoeken. Wij doen dit dan doormiddel van test-onderdelen. Als het probleem bij de batterij of defect onderdeel ligt, repareren wij deze. Hier kunt u een afspraak maken. Hierover wordt u natuurlijk goed gecommuniceerd.

Het scherm van de iPhone of iPad blijft zwart

In dit geval zijn er veel dingen mogelijk. In dit geval is er meestal een essentieel onderdeel defect, dit kan zijn: het scherm, de batterij, de oplaadpoort, het moederbord of een combinatie van deze onderdelen).

Dit kunt u zelf doen:

  • De iPhone een uur aan de lader leggen. Probeer na een uur de iPhone op te starten terwijl de iPhone nog aan de lader ligt.
  • Voelt u reactie van de iPhone, komt er geluid uit de iPhone, trilt de iPhone, klikt de homebutton (alleen voor de iPhone 7 tot 8 en SE 2de gen) nog? Als dat zo is, is waarschijnlijk het scherm defect. Bekijk reparaties.

Als de iPhone niet aangaat of er komt geen reactie van de iPhone, kunnen de bovenstaande essentieel onderdelen defect zijn.
In dit geval kunnen wij dit voor u kosteloos* onderzoeken. Wij doen dit met test-onderdelen. Zodra wij het probleem hebben gevonden, repareren wij dat onderdeel. Hiervoor kunt u een afspraak maken. Hierover wordt u natuurlijk goed gecommuniceerd.

Wanneer u één van deze problemen ervaart na een reparatie, heeft u wellicht recht op garantie. Bekijk hier of u recht op garantie heeft.

*Het onderzoek is kosteloos zodra de reparatie bij Telefoon Reparatie Hattem wordt uitgevoerd, anders wordt er €19,99 in rekening gebracht.